Frankrijk Dag 3 - TouriSTories

Hoofdmenu:

Frankrijk Dag 3

Onze reizen > Rondreis Europa 2017
• Dag 3: Obernai - Colmar (Frankrijk)
Vroeg in ochtend zaten wij al in de auto om naar Colmar te rijden, maar via ook een mooi plekje - Obernai. Het is een klein charmant dorpje dat ook bij de beroemde "Wijnroute van de Elzas" behoort.
Aangekomen in Obernai hebben wij veel leuke oude vakwerkhuizen, het centrale Marktplein (de Place du Marché) met zijn kleine fontein Sainte-Odile, opgericht ter ere van de patroonheilige van de Elzas, en de kerk van St.Peter en Paul bekekenen.
*Het centrale plein van Obernai: het 18e-eeuwse belfort en het stadhuis.
*La Fontaine Sainte-Odile.
"Hebt u oog voor details?" ☺
Helaas was het weer toen niet zo mooi. Helemaal onverwachts kwam een buitje, dus we konden niet lang buiten staan om nog betere foto's te kunnen maken. We moesten snel een schuilplekje vinden. ☺
*De kerk van St.Peter en Paul. ↓↓↓
Mooi pleintje precies voor de kerk van St.Peter en Paul.
De kerk is inderdaad dit schuilplekje geworden! We konden hier twee vliegen in één klap slaan: en de kerk vanbinnen bewonderen, en wachten tot de regen stopte.
*Binnen de kerk van St.Peter en Paul in Obernai, Frankrijk.
Het gebouw van de kerk dateert uit 1872 en herbergt een opmerkelijk orgel in een unieke neogotische decor...
We hebben ook lekker gegeten in Obernai, in het restaurant "La Halle aux Blés" dat precies op de hoek van het centrale plein staat.
Het is een super gezellige en knusse plek! Ook met een mooi terrasje buiten. Maar helaas toen we daar waren, regende het zo hard dat we sowieso naar binnen moesten. Maar ook geen spijt ervan! Zo mooi versierd restaurantje dat als je naar binnen komt, draait je hoofd bijna vanzelf 360 graden, omdat je alles goed wilt zien en opnemen! Alles is mooi! Het menu heeft zelfs wat grappige plaatjes! En het eten is ook heerlijk! We hebben echt genoten van onze gerechten en lekkere wijn.
*Binnen het restaurant "La Halle aux Blés". Place du Marché - F67210 OBERNAI. TEL: +33 (0)3 88 95 56 09
*Fleischkechle a la crème (avec pommes de terre sautées). Lekker!
Na ongeveer 2 uurtjes in pittoresk Obernai besloten wij toch door te rijden om in Colmar op zoek te gaan naar de wereldberoemde wijk "het Kleine Venetië". Dus terug naar onze auto. Tot ziens, Obernai!
Aangekomen in Colmar hebben we eerst ingecheckt bij het hotel "Colmar". Nieuw, mooi en modern ingericht hotel met prima voorzieningen en een eigen parkeerterrein. Na onze spullen te hebben achtergelaten gingen we meteen op zoek naar "La Petite Venise"! De schitterende en pittoreske wijk die in het hartje van Colmar ligt.
Klein Venetië is inderdaad een prachtige wijk van Colmar met veel leuke kleurrijke huisjes, heel veel bloemen en een kanaal waar je met een bootje een leuke rondvaart kan maken.Tijdens de tocht moet je een paar keer diep bukken, omdat de bruggen van Colmar niet erg hoog zijn. ☺
*Rondvaart duurt circa 15 min...Tja, niet lang. Maar toch ongelooflijk leuk!
*Mooi, hé?
Een foto op één van de bruggen van Klein Venetië is ook een absoluut must! Als het lukt. Omdat honderden van andere toeristen naast jou het ook willen doen. Dus het is geen makkie om een goed momentje te vinden!
Maar we hadden mazzel om zelfs een paar fototjes te kunnen maken, omdat wat kleine regendruppeltjes veel toeristen al hadden verjaagd. Die haastten zich van de brug naar een schuilplekje.
Maar wij zijn toch Nederlanders! Een paar regendruppels kunnen ons zeker niet afschrikken! ☺
*Zonder mooie foto's gaan we niet weg!
Het is ook zeer leuk hier ergens op het terrasje te gaan zitten met een glaasje goede franse wijn. We hebben het ook inderdaad gedaan! Dus het "programma maximum" is voldaan! Rondvaart ▼. Foto op de brug ▼. En lekker wijntje op het terras ▼. Check - check - check! ☺
In het centrum is ook heel mooi en gezellig! Veel mooie gebouwen, gezellige plekjes, restaurantjes en winkeltjes! Het is een groot plezier om te wandelen hier...
*Mooie straten van Colmar...
Collegiale kerk St-Martin is ook een belangrijke bezienswaardigheid, die wij natuurlijk hebben bezocht! Dit grote spectaculaire gebouw in het centrum van Colmar konden we niet mislopen.↓↓↓ ☺
*Collegiale kerk St-Martin. (Colmar, Elzas, Frankrijk)
Deze mooie dag hebben wij in één van de leukste restaurantjes van Colmar afgesloten – The Brasserie Schwendi – met een lekkere Franse uiensoep en een paar Riesling wijntjes! Heerlijk!
*Het is de hoogste tijd om terug naar ons hotel te gaan! Morgen is een nieuwe dag en een lange reis naar Switzerland...
*Uithangborden... Ze geven een charmant zicht aan de stad en zorgen mede voor de gezellige middeleeuwse charme van Colmar.
We hebben Colmar heel mooi en sfeervol gevonden. Een bezoek aan Colmar is meer dan de moeite waard. De foto's spreken vanzelf.
Tot ziens, Colmar! Wie weet, wellicht zien we elkaar nog een keertje...
(Lees verder over de dag 4...)